هایفوتراپی اصفهان

سونوگرافی صورت متمرکز با شدت بالا، یا به اختصار HIFU صورت، یک درمان غیرتهاجمی برای پیری صورت است. این روش بخشی از روند رو به رشد درمان های ضد پیری است که برخی از مزایای لیفت صورت را بدون نیاز به جراحی ارائه می دهد.

طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، محبوبیت روش های غیرجراحی در سال 2017 تا 4.2 درصد افزایش یافته است.

این درمان‌های کمتر تهاجمی دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به گزینه‌های جراحی دارند، اما نتایجی که ارائه می‌دهند چندان چشمگیر نیستند و به همان اندازه دوام ندارند. با توجه به این،متخصصین پوست منبع مورد اعتمادHIFU را فقط برای علائم خفیف تا متوسط یا اولیه پیری توصیه میکنند.

هایفو صورت از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می کند. این گرما به سلول های هدف پوست آسیب می رساند و باعث می شود بدن برای ترمیم آنها تلاش کند. برای انجام این کار، بدن کلاژن تولید می کند تا به رشد مجدد سلول کمک کند. کلاژن ماده ای در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می بخشد.

طبق گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا ، درمان‌های اولتراسوند غیرجراحی مانند HIFU می‌توانند:

پوست گردن را سفت کند
کاهش ظاهر جول ها
پلک یا ابروهای افتاده را بلند کند
چین و چروک های صاف روی صورت
صاف و سفت کردن پوست سینه
نوع سونوگرافی که در این روش استفاده می شود با سونوگرافی که پزشکان برای تصویربرداری پزشکی استفاده می کنند متفاوت است. هایفو از امواج با انرژی بالا برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از بدن استفاده می کند.

متخصصان همچنین از HIFU برای درمان تومورها در جلسات بسیار طولانی تر و شدیدتر استفاده می کنند که می تواند تا 3 ساعت در اسکنر MRI طول بکشد.

روش انجام

پزشکان معمولا جوانسازی صورت هایفو را با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل آغاز می کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده می کنند که امواج اولتراسوند را در فواصل کوتاه منتشر می کند. هر جلسه معمولاً 30 تا 90 دقیقه طول می کشد .

برخی از افراد ناراحتی خفیف در طول درمان را گزارش می کنند و برخی پس از آن درد دارند. پزشکان ممکن است قبل از عمل از بی حسی موضعی برای کمک به جلوگیری از این درد استفاده کنند. مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) نیز ممکن است کمک کنند.

بر خلاف سایر روش‌های زیبایی، از جمله لیزر موهای زائد ، انجام هایفو صورت نیازی به آماده‌سازی ندارد. هنگامی که یک جلسه تمام می شود، زمان بهبودی نیز وجود ندارد، به این معنی که افراد می توانند پس از دریافت درمان هایفو به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.

افراد ممکن است بین یک تا شش جلسه نیاز داشته باشند بسته به نتایجی که می‌خواهند به دست آورند،

اثرات جانبی

به طور کلی، شواهد نشان می دهد که  هایفو صورت عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند.

در کره جنوبی به این نتیجه رسیدند که هیچ عارضه جانبی جدی از درمان وجود ندارد، اگرچه برخی از شرکت کنندگان گزارش دادند:

ورم
بی حسی
سرخی
کبودی
راش ارغوانی
در مطالعه دیگری، محققان دریافتند که در حالی که برخی از افرادی که درمان هایفو روی صورت یا بدن خود داشتند، درد را بلافاصله پس از درمان گزارش کردند،4 هفته، هیچ دردی را گزارش نکردند.

یک مطالعه متفاوت نشان داد که 25.3٪ از شرکت کنندگان پس از عمل درد داشتند اما بدون هیچ مداخله ای بهبود یافتند.

بسیاری از گزارش ها می گویند که فیشال های هایفو کار می کند. یک بررسی در سال 2018 به بررسی 231 مطالعه در مورد استفاده از فناوری اولتراسوند پرداخت. پس از تجزیه و تحلیل مطالعاتی که شامل اولتراسوند برای درمان سفت شدن پوست، سفت کردن بدن و کاهش سلولیت بود، محققان به این نتیجه رسیدند که این روش ایمن و موثر است.

افرادی که تحت درمان هایفو قرار گرفته اند، گاهی اوقات هیچ مزیت یا عوارض جانبی قابل مشاهده ای از درمان اولتراسوند را تجربه نمی کنند. در حالی که بسیار خوب است که پوست آنها آسیب نمی بیند ، اما برای کسانی که امیدوار بودند پوستی بدون چین و چروک و سفت تر داشته باشند، مفید نیست.

برای به دست آوردن نتایج طولانی مدت، دو درمان هایفو را در سال اول به فاصله شش ماه توصیه می کنیم . پس از آن می توانید یک درمان در سال پس از آن برای حفظ نتایج درمان انجام دهید. برای مناطق پیچیده تر، ممکن است 3 ماه پس از اولین درمان به چند درمان اضافی نیاز داشته باشید.