درمان تعريق بيش ازحد

تعریق غیر نرمال و بیش از حد یا هیپرهیدروزیس باعث می شود بدن شما بیشتر از آنچه که نیاز دارد عرق کند، گاهی اوقات بدون دلیل ظاهری. عرق کردن می تواند ناراحت کننده و شرم آور باشد، به همین دلیل است که بسیاری از مردم هرگز به دنبال کمک نیستند. درمان هایپرهیدروزیس (مانند ضد تعریق های خاص و درمان های با تکنولوژی بالا) گزینه هایی را به شما ارائه می دهد. شما می توانید علائم خود را کاهش دهید و کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید.
در هیپرهیدروزیس، غدد عرق بدن شما بیش از حد کار می کنند. این فعالیت بیش از حد باعث می‌شود در زمان‌ها و مکان‌هایی که افراد دیگر عرق نمی‌کنند، زیاد عرق کنید.
گاهی اوقات، یک وضعیت یا احساس پزشکی (مانند اضطراب) باعث تعریق بیش از حد می شود. برای بسیاری از افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس، کنترل علائم می تواند یک چالش دائمی باشد.

هایپرهیدروزیس چقدر شایع است؟

برآوردها حاکی از آن است که بین 2 تا 5 درصد از مردم ایالات متحده هیپرهیدروزیس دارند. با این حال، این تعداد ممکن است بیشتر باشد. بسیاری از افرادی که بیش از حد عرق می کنند در مورد علائم خود صحبت نمی کنند و هرگز به مشاور مراقبت های بهداشتی خود نمی گویند. این امر سنجش تعداد افراد مبتلا به هیپرهیدروزیس را دشوار می کند.

علت هایپرهیدروزیس چیست؟

عرق کردن به این معناست که وقتی بدن شما خیلی گرم می شود (زمانی که ورزش می کنید، مریض یا واقعاً عصبی هستید) خود را خنک می کند. اعصاب به غدد عرق شما می گویند که شروع به کار کنند. در هیپرهیدروزیس، غدد عرق خاصی بدون هیچ دلیلی اضافه کار می کنند و عرق تولید می کنند که شما به آن نیاز ندارید.
هیپرهیدروزیس کانونی معمولاً ناشی از موارد زیر است:
• بوها و غذاها، از جمله اسید سیتریک، قهوه، شکلات، کره بادام زمینی و ادویه جات.
• استرس عاطفی، به ویژه اضطراب .
• حرارت.
• آسیب نخاعی .
هیپرهیدروزیس عمومی یا ثانویه می تواند ناشی از:
• Dysautonomia (اختلال خودکار).
• گرما، رطوبت و ورزش.
• عفونت هایی مانند سل .
• بدخیمی ها، مانند بیماری هوچکین (سرطان سیستم لنفاوی).
• یائسگی .
• بیماری ها و اختلالات متابولیک، از جمله پرکاری تیروئید ، دیابت ، هیپوگلیسمی (قند خون پایین) ، فئوکروموسیتوم (تومور خوش خیم در غدد فوق کلیوی)، نقرس و بیماری هیپوفیز.
• استرس روانی شدید .
• برخی از داروهای تجویزی، از جمله داروهای ضد افسردگی خاص (بوپروپیون یا ولبوترین®) و انسولین ها (Humulin® R).
در هیپرهیدروزیس ثانویه، یک وضعیت پزشکی یا دارویی باعث می شود که شما بیش از حد معمول عرق کنید. کارشناسان پزشکی کشف نکرده اند که چه چیزی باعث می شود بدن در هیپرهیدروزیس کانونی عرق بیشتری تولید کند.

هایپرهیدروزیس چگونه درمان می شود؟ درمان تعریق بیش از حد چیست؟

ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما ممکن است شما را به یک متخصص پوست (متخصص پوست) برای درمان هایپرهیدروزیس ارجاع دهد. ارائه دهنده شما در مورد علائم شما (کجا و چند بار عرق می کنید) و سلامت کلی شما را می پرسد. ارائه دهنده ممکن است با توصیه تغییرات سبک زندگی یا داروها شروع کند.
درمان ها شامل:
• تغییرات سبک زندگی
• ضد تعریق های مبتنی بر آلومینیوم
• داروهای خوراکی
• دستمال‌های پارچه‌ای درجه بالینی

اگر علائم شما بهبود نیافت، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است درمان های تخصصی تری را توصیه کند:
• یونتوفورزیس: دست ها یا پاهای خود را در یک وان کم عمق از آب لوله کشی قرار می دهید. یک دستگاه خاص جریان الکتریکی کمی را از طریق آب ساطع می کند و غدد عرق را به مرور زمان مسدود می کند. هر درمان ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد. ممکن است نیاز به درمان های مکرر داشته باشید.
• تزریق بوتاکس : تزریق سم بوتولینوم (Botox®) به یک عصب بیش فعال می تواند تولید عرق را برای ماه ها متوقف کند. درمان ها باید تکرار شوند و ممکن است پرهزینه باشند.
• مایکروویو درمانی: ارائه دهنده شما یک دستگاه با تکنولوژی بالا (به نام MiraDry®) را در برابر ناحیه آسیب دیده قرار می دهد. این دستگاه انرژی حرارتی (گرما) را منتشر می کند که غدد عرق را برای همیشه از بین می برد. ارائه دهندگان این روش یک ساعته را در دفتر خود انجام می دهند. می تواند به طور قابل توجهی تعریق زیر بغل را برای همیشه کاهش دهد.

لیزر موهای زائد بدن در کلینیک دکتر قانعی

کلینیک لیزر دکتر قانعی با دارا بودن دستگاههای لیزر مناسب،  پیشرفته ترین خدمات زیبایی ، لیزر بیکینی اصفهان، لیزر موهای زائد بدن و صورت را ارائه میدهد. بهترین قیمت لیزر موهای زائد بدن در اصفهان را از کلینیک لیزر دکتر قانعی دریافت کنید.

در هیپرهیدروزیس، غدد عرق بدن شما بیش از حد کار می کنند. این فعالیت بیش از حد باعث می‌شود در زمان‌ها و مکان‌هایی که افراد دیگر عرق نمی‌کنند، زیاد عرق کنید. گاهی اوقات، یک وضعیت یا احساس پزشکی (مانند اضطراب) باعث تعریق بیش از حد می شود. برای بسیاری از افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس، کنترل علائم می تواند یک چالش دائمی باشد.

مشکلات خاصی مانند دیابت، نارسایی قلبی، اضطراب و پرکاری تیروئید می تواند باعث تعریق شدید شود. و برخی داروها ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی باعث تعریق شدید شوند.

سطوح پایین سدیم و پتاسیم در عرق می تواند نشانه شروع گرفتگی عضلات و کم آبی بدن باشد، در حالی که نظارت بر گلوکز در عرق می تواند سرنخ هایی از سطح گلوکز در بدن ارائه دهد. نشان داده شده است که سطح لاکتات عرق با جریان خون پایین در قسمت های خاصی از بدن مرتبط است.