بوتاکس اصفهان

در درجه اول تزریق بوتاکس به دلیل توانایی کاهش ظاهر چین و چروک صورت مورد توجه قرار می گیرد. همچنین برای درمان بیماری هایی مانند اسپاسم گردن (دیستونی گردن)، تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس)، مثانه بیش فعال و تنبلی چشم نیز استفاده می شوند. تزریق بوتاکس همچنین ممکن است به پیشگیری از میگرن مزمن نیز کمک کند.

در تزریق بوتاکس از سمی به نام onobotulinumtoxinA استفاده می شود تا به طور موقت از حرکت عضله جلوگیری کند. این سم توسط میکروبی تولید می شود که باعث بوتولیسم، نوعی مسمومیت غذایی می شود.

بوتاکس اولین دارویی بود که از سم بوتولینوم استفاده کرد. محصولات دیگر اکنون عبارتند از abobotulinumtoxinA (Dysport)، rimabotulinumtoxinB (Myobloc) و incobotulinumtoxinA (Xeomin). هر یک متفاوت است، به خصوص در مورد واحدهای دوز، بنابراین قابل تعویض نیستند.

چرا بوتاکس اصفهان ؟

تزریق بوتاکس سیگنال های شیمیایی خاصی از اعصاب را مسدود می کند، عمدتا سیگنال هایی که باعث انقباض عضلات می شوند. رایج ترین کاربرد این تزریق ها شل کردن موقت ماهیچه های صورت است که باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی و اطراف چشم می شود. تزریق بوتاکس همچنین برای درمان شرایطی استفاده می شود که بر عملکرد بدن تأثیر می گذارد. مثال ها عبارتند از:

دیستونی گردن : در این وضعیت دردناک، ماهیچه های گردن شما به طور غیرارادی منقبض می شوند و باعث می شوند سر شما پیچ خورده یا به موقعیتی ناراحت کننده تبدیل شود.
تنبلی چشم : شایع ترین علت تنبلی چشم، عدم تعادل در عضلات مسئول قرار گرفتن چشم است.
انقباضات عضلانی برخی از بیماری های عصبی : مانند فلج مغزی، می توانند باعث شوند اندام های شما به سمت مرکز شما کشیده شوند. در برخی موارد، این عضلات منقبض شده را می توان با تزریق بوتاکس شل کرد.
هیپرهیدروزیس : تعریق بیش از حد حتی زمانی که دما گرم نیست .
میگرن مزمن : اگر بیش از 15 روز در ماه میگرن را تجربه می کنید، تزریق بوتاکس ممکن است به کاهش دفعات سردرد کمک کند.
اختلال عملکرد مثانه : تزریق بوتاکس همچنین می تواند به کاهش بی اختیاری ادرار ناشی از مثانه بیش فعال کمک کند.
تکان دادن چشم : تزریق بوتاکس ممکن است به تسکین انقباض یا انقباض عضلات اطراف چشم کمک کند.

خطرات بوتاکس

تزریق بوتاکس زمانی که توسط پزشک مجرب انجام شود نسبتاً بی خطر است. عوارض احتمالی عبارتند از:

• درد، تورم یا کبودی در محل تزریق
  • سردرد یا علائم شبیه آنفولانزا
  • افتادگی پلک یا ابروهای درهم رفته
  • لبخند کج یا سرازیر آب دهان
  • خشکی چشم یا اشک ریزش زیاد

اگرچه بسیار بعید است، اما ممکن است سم موجود در تزریق در بدن شما پخش شود. اگر ساعت ها تا هفته ها پس از دریافت بوتاکس متوجه هر یک از این عوارض شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

• ضعف عضلانی
  • مشکلات بینایی
  • مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن
  • مشکلات تنفسی
  • از دست دادن کنترل مثانه

پزشکان به طور کلی توصیه می کنند از استفاده از بوتاکس در دوران بارداری یا شیردهی خودداری کنید. و در افرادی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند نباید از بوتاکس استفاده شود.

پزشک خود را با دقت انتخاب کنید!

بوتاکس فقط باید تحت نظر پزشک استفاده شود. مهم است که تزریق ها دقیقاً انجام شوند تا از عوارض جانبی جلوگیری شود. اگر بوتاکس درمانی نادرست انجام شود می تواند خطرناک باشد. به دنبال پزشکی باشید که در بیماری شما متخصص باشد و در انجام درمان های بوتاکس تجربه داشته باشد.

یک پزشک ماهر و دارای گواهی مناسب می تواند شما را در مورد این روش راهنمایی کند و به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا این روش به بهترین وجه با نیازها و سلامت شما مطابقت دارد یا خیر.

به طور کلی، بوتاکس 3-4 ماه ماندگاری دارد. مطمئناً بیمارانی وجود خواهند داشت که در آن‌ها مدت طولانی‌تر، در محدوده 4-6 ماهه، یا کوتاه‌تر، در محدوده 2 ماهه، ماندگاری داشته باشد. همچنین معمولاً برای افرادی که برای اولین بار مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند که ممکن است در ابتدا به مدت طولانی دوام نیاورد، اما ممکن است بعد از درمان دوم بیشتر طول بکشد.

قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را به پزشک خود بگویید، به ویژه در موارد: مشکلات خونریزی، جراحی چشم، مشکلات چشمی خاص (آب سیاه)، بیماری قلبی، دیابت، علائم عفونت در نزدیکی محل تزریق، عفونت ادراری، ناتوانی در ادرار کردن و…

ممکن است فکر کنید که هزینه بوتاکس ارزش آن را ندارد. با این حال، بوتاکس فواید کوتاه مدت و بلند مدت دارد . بوتاکس نه تنها چین و چروک ها را کاهش می دهد و پیری را متوقف می کند، بلکه فواید پزشکی نیز دارد. در کوتاه مدت، بوتاکس می تواند بلافاصله ظاهر خطوط شما را بهبود بخشد.